Pràxies bucofonatòries: La realització de pràxies bucofonatòries permeten agafar tonicitat lingual i labial. Si els infants no tenen una tonicitat adequada, tindran dificultat per emetre els sons correctament. Si això succeeix seria convenient exercitar l'aparell bucofonador amb pràxies senzilles (tant a casa com a l'escola).
Una pràxia senzilla i fàcil de treballar amb els fills és el buf. Bufar espelmes, fer competicions bufant petits trossos de palla, fer bombolles etc... permeten agafar, de manera senzilla, tonicitat labial
jueves, 16 de febrero de 2012
viernes, 10 de febrero de 2012
DISCRIMINACIÓ AUDITIVA
El llenguatge és la via de comunicació més utilitzada pels infants a l'hora de relacionar-se amb el seu entorn proper: família i escola.
Treballar la discriminació auditiva amb els infants és necessari per tal d'afavorir un desenvolupament adequat de la PARLA i del LLENGUATGE i evitar problemes posteriors.
A continuació exposem uns quants vídeos que us ajudaran a estimular la parla en els infants més petits:
Web per treballar els sons dels animals:
http://www.youtube.com/watch?v=YxOrQM2lM-0&feature=related
Web per treballar els sons de la natura:
http://www.youtube.com/watch?v=noQTk4mOmIQ
Web per treballar sons d'instruments:
http://www.youtube.com/watch?v=boCQpqAkuRs&feature=related
jueves, 9 de febrero de 2012
PRÀXIES BUCOFONATÒRIES (labials, linguals i galtes)
L’execució de pràxies
bucofonatòries són molt efectives a l’hora de treballar la funcionalitat
i mobilitat dels òrgans orofacials. Mitjançant l’ús de pràxies
bucofonatòries (labials, linguals, galtes) el mestre pot detectar dificultats
de parla en els infants i prevenir trastorns de llenguatge com possibles
dislàlies.
Al continuació exposarem alguns dels objectius que busquem mitjançant el treball de les pràxies:
- Potenciar l’agilitat, mobilitat, pressió labial
- Adquirir control, tonicitat i força lingual, labial, bucal i de respiració.
- Aconseguir una correcta deglució
- Ajustar fonèticament els sons significatius de la llengua d’aprenentatge
Al continuació exposarem alguns dels objectius que busquem mitjançant el treball de les pràxies:
- Potenciar l’agilitat, mobilitat, pressió labial
- Adquirir control, tonicitat i força lingual, labial, bucal i de respiració.
- Aconseguir una correcta deglució
- Ajustar fonèticament els sons significatius de la llengua d’aprenentatge
Exercicis que es poden fer
(pràxies) per agafar tonicitat i força en l’aparell bucofonador:
Pràxies labials:
-
bufar espelmes
-
fer una cursa bufant a través d’una palleta (l’objectiu és
que a través del buf es pugui moure una petita bola. Guanyarà qui aconsegueixi
arribar abans a la meta)
-
fer força amb els llavis (ajuntant-los, separant-los…)
-
fer petons
Pràxies linguals:
-
rentar-se les dents de la part superior amb la llengua
(primer per fora i després per dintre)
-
rentar-se les dents de la part inferior amb la llengua
(primer fer fora i després per dintre)
-
intentar tocar-se el nas amb la llengua
-
intentar tocar-se la barbeta amb la llengua
-
moure la llengua de dreta a esquerra
-
moure la llengua de dalt a baix
-
posar-se un caramel sobre la llengua i jugar a treure la
llengua fora i després amagar-la dins la boca (evitant que el caramel caigui al
terra)
Pràxies de galtes:
-
inflar galtes i mantenir-se així una estoneta
-
desinflar galtes
-
inflar i desinflar ràpidament
-
inflar la galta esquerra i després la galta dreta
jueves, 2 de febrero de 2012
INTRODUCCIÓ
Què és la logopèdia?
La logopèdia es la ciència que estudia, preveu,
avalua, diagnostica i tracta els problemes de la comunicació en qualsevol del seus
àmbits. El treball logopèdic és
desenvolupa en la veu, la parla, el llenguatge, l’escriptura, l’expressió
facial i corporal, adaptant-se sempre a les necessitats del nen/a.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)